6. – 7. september 2003

I dag skal vi rejse – rygsækkene med vores tøj er pakket, sportstaske og kuffert lige så. Der mangler kun lige det sidste i håndbagagen og toilettaskerne

Vores nærmeste naboer kom forbi i løbet af formiddagen for at sige god rejse.

Vi blev kørt i lufthavnen af vores søn. Kl. 12 var vi der - rygsækkende og sportstasken blev pakket i plastposer og så var det op i køen til indcheckning. Medens vi stod der og ventede kom Annes ældste søster med sin mand for at sige god rejse. Vi fik et postkort med foto fra København og en pose Dannebrog så vi ikke glemte vores rødder under turen. Kort tid efter stødte Annes lillesøster til med hendes to børn de skulle ud og ønske moster og onkel god rejse. Det var meget dejligt at få de sidste knus og kys af familien inden vores store eventyr

I transithallen skulle der lige handles, Anne havde skrevet en indkøbsliste over de ting der skulle med på rejsen og som med fordel kunne købes i lufthavnen. Derefter kunne der lige blive tid til en hurtig kop kaffe i Servisair Executive Lounge, før vi igen skulle i kø ved paskontrollen. Endelig ude ved gate 33. Kim tog billeder af flyvemaskinen, vi var spændte på hvor i flyet vi havde fået pladser – det viste sig, at det var to gode vinduespladser på 3. sidste række bagerst i flyet

Under turen til Bangkok så Kim film, Anne læste og hørte musik og vi fik hvilet lidt. Der var meget flot måneskin. Ikke fuldmåne med næsten. Månen stråler lyste ned på vingen, meget smukt

Ca. 3 timer før landing begyndte maskinen at rulle – akkurat som det plejer at være på den rute. Vi passerede bl.a. Moskva, Delhi & Calcutta under flyvningen

Den 7. september kl. 6.05 lokal tid landede vi i Bangkok. (= 01.05 i Danmark). Det var skumring og noget mørkere end de andre gange vi har været i Bangkok

Kl. 7.50 sad vi i flyet til Perth (=2.50 i Danmark). Det er nu helt lyst uden for og solen titter frem gennem skyerne. Det var flot at gå op fra Bangkok og vi fik set golfbanen der er anlagt mellem startbanerne

Men nu meldte trætheden sig også, det lykkedes at få 3-4 timers søvn. Vi fløj oven over skyerne det var ligesom blød sne at se på – da vi gik ned gennem skylaget ændrede skyerne farve til grå og det begyndte at regne. Vi landede i Perth 15.35 lokal tid (= 9.35 i Danmark)

Velkommen til Australien – Det var regn og blæst og føltes meget efterårsagtigt. Det var dejligt at blive hentet i lufthavnen af familie til vores ene vennepar. Vores bagage blev stoppet ind i deres bil og så gik det ind mod byen til Miss Mauds Swedish hotel hvor vi havde booket 3 overnatninger. Hotellet og værelset lever helt op til vores forventninger. Her er meget hyggeligt

Da vi havde checket ind på hotellet og bagagen var godt parkeret på værelset. Kørte vi med vores nye bekendte hjem til Aussie BBQ. Grillet lammekølle og pølser hertil grillede kartofter og græskar, salat og rødbeder. Vi fik vanilleis til dessert.

Vi prøvede om vi kunne koble vores PC til fra vores værtspars telefonnummer, med det lykkedes ikke

Efter at have hygget os og drukket kaffe, gik turen gik tilbage til hotellet og så var det også godnat.